Madplan fra 4 mdr.

30. juli 2010

Alder:
2 mdr.

Madplan fra 4 mdr.

Hej Helen

Min dreng bliver godt nok kun 2 mdr her d. 1. aug. men er så småt begyndt og finde ud af hvad slags grød, osv jeg kan få til ham når han bliver 4 mdr.

Vil nemlig så småt prøve og starte med grød når han bliver 4 mdr, vil prøve den risgrød.. men men jeg skal lige høre fordi kunne godt bruge en madplan når jeg skal i gang med det. Han får kun MME nu (NAN HA1) ..

Men hvordan skal jeg lave en madplan til ham? med både grød og MME fra 4 mdr - er det fint og gøre det på den måde at han kun får grød (et par enkelte skefulde) til aftensmad til og starte med ?? og hvorlænge skal der gå før han både kan få det til frokost og aftensmad?? har hørt fra mange veninder at de gav deres dengang kun til aftensmad og kun et par enkelte skefulde.. og resten af tiden ...

Annonce

... MME/brystmælk.

Og så skal jeg også lige høre dig ang. vælling? det er jo blevet lavet om til at de ikke må få det før de er 6 mdr. men har en veninde der giver sin datter hjemmelavet majsvælling og hun er 4 mdr.. ? hun giver så kun som en godnat flaske og det har jeg også tænkt lidt på. lige pt sover han fint om natten men han vil gerne have mere MME om aftenen inden han skal sove normalt tager han 150-180ml fra om morgenen og så til aftensmad tid.. men til nat flasken vil han have mere ca. 200 ml nogen gange lidt over.. ??

Han er meget nem.. :-) vil jeg lige sige.. indtil videre ihvertfal..

Ang. mos så havde jeg regnet med og bruge lidt hjemmelavet jeg laver selv at pære og æbler evt. ovenpå grøden hvis han ikke er så vild med det til den tid..

Mange hilsner
Patricks mor..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far